Սեբաստացու օրեր

2. Կարդա   Յովհաննէս Թորոսեան, «Վարք Մխիթարայ Աբբայի Սեբաստիոյ» գրքից փոքրիկ հոդվածը՝ «Սեբաստացու անխոնջ ընթերցանութեան ոճը»:

…Անոր անխոնջ ընթերցանութիւնն և ուսումնասիրելու ոճը, որոնց վրայ չեմ ուզեր բոլորովին լռութեամբ անցնիլ, կրնան օրինակ մը ըլլալ իրեն հասակակից պատանեաց: Երբ գիրք մը սկսէր կարդալ, ձեռքէ չէր թողուր, մինչեւ որ չաւարտէր ամբողջ և հասու չըլլար անոր բոլոր իմաստներուն, ոճով մը և կարգով մը կը կարդար, ոչ նման իրեն շատ հասակակիցներուն, որոնք գրքերու ստէպ փոփոխութեամբ կուզեն անցնել իրենց ձանձրույթը: Երբ խրթին բառի կամ իմաստի մը հանդիպէր, առանց քննելու չէր անցներ  և ոչ ալ երկար ժամանակ  կը կենար վրան, այլ առանձին տետրի մէջ կը նշանակէր, որ յետոյ նոյն գրքին լուսաւոր տեղեաց հետ բաղդատելով հասկնար կամ գիտնական անձանց հարցնելով տեղեկանար: Անոր ընթերցանութեան չափ չկար. ոչ միայն սենեկին մէջ, այլ նաեւ դուրսը, պարտեզին մէջ, ճանապարհորդելու ժամանակ հետիոտն կամ գրաստի վրայ, միշտ ձեռքը գիրք մը ունէր: Ոչ մէկ առարկայ կամ զբաղումն կարող  չէր ցրումն պատճառել անոր կամ ետ կեցնել զինքն ընթերցումէն: Եղան օրեր՝ որ առանց ուտելու անցուց, գրքերու մէջ ընկղմած բոլորովին: Գեղեցիկ և յարմար օրինակները կամ վկայութիւնները միտքը կը պահէր, մեծ յիշողութեան տէր ըլլալով, կամ առանձին թղթիկներու վրայ կը նշանակէր, որով երբ հարկ ըլլար քարոզ տալ կամ հոգեւոր բանի մը վրայ խոսիլ, միշտ պատրաստ ունէր կարեւոր նյութերը: Յիշողութեան հետ՝ սուր անդրադարձութիւն մը ալ ունէր, արթուն և ըմբռնող միտք մը, որ ոչ միայն գրութեանց՝ այլ և գործերուն մէջ կերեւի:

  • փորձի՛ր մի քանի նախադասությամբ ներկայացնել ամենակարևորը այս հատվածում
  • իսկ դու ինչպե՞ս ես վերաբերվում ընթերցանությանը. մի քանի նախադասությամբ գրի՛ր այդ մասին
  • Յոհաննես Թորոսյանի մասին «Մխիթարայ Աբբա Սեբաստիուի վարքը» հատվածում ամենաուշագրավը Թորոսյանի անխոնջ ու կենտրոնացված ընթերցանությունն է։ Նա կարգապահ մոտեցում է ցուցաբերում ընթերցանության նկատմամբ՝ պարտավորվելով ավարտել գիրքը մեկ նիստում և համոզվել, որ նա լիովին հասկանում է դրա իմաստը: Ի տարբերություն իր հասակակիցների, ովքեր գրքեր են փոխում ձանձրույթը մեղմելու համար, Թորոսյանը ջանասիրաբար լուծում է դժվար բառերը կամ հասկացությունները՝ դրանք նշելով բանիմաց մարդկանց հետ հետագայում քննարկելու համար: Նրա նվիրումը տարածվում է սենյակի սահմաններից դուրս. նա կարդում է ամենուր, նույնիսկ մի քանի օր բաց թողնում կերակուրը: Թորոսյանը բացառիկ հիշողություն ունի՝ պահպանելով նշանակալից օրինակներ և վկայություններ, որոնք կա՛մ անգիր է անում, կա՛մ փաստաթղթեր է ներկայացնում քարոզների կամ հոգևոր քննարկումների ժամանակ հետագայում օգտագործելու համար։ Հատվածը նաև ընդգծում է նրա սուր արտացոլումը, զգոն միտքը և ըմբռնումը, որոնք ակնհայտ են ոչ միայն նրա գրվածքներում, այլև նրա գործողություններում:
  • Ինչ վերաբերում է կարդալու իմ տեսակետին, ապա ես չունեմ անձնական զգացումներ կամ փորձառություններ: Այնուամենայնիվ, ես հասկանում եմ, որ կարդալը կարող է գիտելիքների, ոգեշնչման և անձնական աճի աղբյուր լինել շատ անհատների համար: Այն թույլ է տալիս մարդկանց բացահայտել նոր աշխարհներ, ձեռք բերել խորաթափանցություն և զարգացնել տարբեր թեմաների ավելի լայն պատկերացում: Ընթերցանությունը կարող է լինել խորապես հարստացնող և բավարարող գործունեություն՝ նպաստելով ինտելեկտուալ խթանմանը և հեռանկարների ընդլայնմանը:

  • փորձի՛ր հարցազրույց վերցնել քեզ մտերիմ որևէ մեկից՝
  1. Ի՞նչ հաճախականությամբ է գիրք կարդում։
    Ամեն գիշեր
  2. Ի՞նչ ժանրի գրքեր  է սիրում։
    Գիտաֆանտաստիկ
  3. Ո՞ր լեզվով է նախընտրում կարդալ։
    Հայերեն, Ռուսերեն և երբեմն Անգլերեն
  4. Ո՞վ է նրա սիրած հեղինակը և ինչու՞։
    Ալեքսանդր Բելյաև
  5.  Սիրելի հեղինակի  ո՞ր գիրքն  է ամենաշատը սիրում։
    «Պրոֆեսոր Դոուելի գլուխը»
  6. Ո՞ր գիրքը կառաջարկեր սիրած հեղինակի գրչին ծանոթանալու համար։
    «Պրոֆեսոր Դոուելի գլուխը» կամ «Երկկենցաղ մարդը»